Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1365175   Intel·ligència artificial aplicada a la docència
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/5/2024 - 28/5/2024 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Catalana de Formació Virtual ACFV
  
  
  
Tipus activitat   12FV Intel·ligència artificial aplicada a la docència
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/05/2024
  
Cost matrícula (Euros)   49
  
Descripció i   Metodologia:   El curs va dirigit a docents d’Educació Infantil, Primària i Secundària, docents de Batxillerats i Cicles Formatius, que busquin ampliar més coneixements sobre la IA. Comprendrem com aquesta disciplina ha evolucionat i com està transformant radicalment la manera com vivim, treballem i interactuem amb la tecnologia.
Explorarem els fonaments teòrics de la IA, incloent conceptes com el machine learning, les xarxes neuronals, l'aprenentatge profund i altres tècniques clau. També examinarem les diverses aplicacions pràctiques de la IA en educació.
A més, abordarem les qüestions ètiques i socials que envolten la IA, com ara la privacitat, la transparència i l'impacte en el dia a dia..
  
Objectius   - Familiaritzar i aportar recursos al docent per conèixer i descobrir la Intel·ligència artificial i poder usar-la a les aules amb les noves metodologies d’aprenentatge.
- Analitzar el potencial de les eines que inclouen intel·ligència artificial a les aules.
- Identificar riscos i reptes de la IA a l’aula
- Reflexionar i avaluar les bones pràctiques en l’ús de les IA dins les aules.
- Descobrir i transformar els processos d’ensenyament i aprenentatge a través de la Intel·ligència artificial
- Aprendre a dissenyar i crear materials que permetin l’ús de la IA per part de l’alumnat
- Reflexionar sobre els principis ètics de la utilització de la IA a l’educació
  
Continguts   El curs s’estructura en quatre mòduls, cadascun té una durada de 10 hores.

Mòdul 1: Descobrint la Intel·ligència Artificial
Benvinguts a l'aventura de la IA! Què és? I com funciona?
Viatge en el temps: descobrint els orígens i la seva evolució
IA generativa
Aprèn a generar text automàticament amb IA
Com crear prompts efectius
Fòrum: reflexió al voltant de la transformació de l’experiència educativa arran de l’aparició de la IA.
Activitat: identificar els prompts i aplicació pràctica.

Mòdul 2: Crea continguts automàticament per la teva aula amb Intel·ligència Artificial
Aprèn a crear imatges en segons i a la teva mida amb una eina d’IA
Genera vídeos ràpidament amb un programari d’IA
Trucs i consells per fer servir aquest tipus d’eines
Temperatura de la IA
Activitat 1: crear imatges amb una IAG (intel.ligència artificial generativa) adjuntant els “prompts” corresponents i que tinguin una aplicació pràctica a l’aula.
Activitat 2: confeccionar automàticament un vídeo a partir d’un text o article i argumentar-ne el seu ús i disseny tenint en compte els destinataris.

Mòdul 3: Avaluació i eines per optimitzar temps amb IA
Conceptes per entendre la IA
Desenvolupa habilitats narratives amb IA: Storytelling
Tècniques de creativitat per treballar amb Intel·ligència Artificial
Avaluació amb la IA
Detectors d’IA
Reconeixement d’emocions
Estudi de casos d’èxit: optimització amb la IA en docència
Fòrum: reflexionar sobre la transformació del treball a l’aula amb la IA, experiències sobre com integrar aquesta tecnologia en activitats diàries d’avaluació, d’ensenyament i d’aprenentatge
Activitat 1: reflexió sobre la IA a l’aula i com la relacionem amb els conceptes de Machine learning, deep learning i xarxes neuronals.

Mòdul 4: Ètica, diversió i responsabilitat amb la IA
Consideracions ètiques en la IA educativ
Impacte social de la IA en l’educaci
Desenvolupament de polítiques i pràctiques ètique
Activitat 1: plantejar propostes i idees sobre l’evolució i la transformació educativa, present i futur.
Activitat 2: reflexió sobre els beneficis i reptes de la IA per l’ensenyament i l’aprenentatge d’avui dia tenint en compte recomanacions i valors de la UNESCO.
  
Observacions   Informació i inscripcions: www.acfvirtual.com.
  
Formador/a   Pili Alonso Soria
  
Avaluació   Activitats de participació i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls (participar en un fòrum per mòdul i lliurar una activitat on s'han de relacionar els continguts amb la pràctica); superació del projecte final i qüestionari de satisfacció de l’activitat.
  
Requisits de  certificació   Per poder assolir el curs caldrà tenir una avaluació positiva de les activitats de participació i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls (participar en un fòrum per mòdul i lliurar una activitat on s'han de relacionar els continguts amb la pràctica); lliurar i superar el projecte final i haver complimentat el qüestionari de satisfacció de l’activitat.
  
Persones  destinatàries   Docents de totes les etapes educatives
  
E-mail   acfvirtual@acfvirtual.com
  
ODS    ODS10 - Reducció de les desigualtats
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/04/2024 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).